Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

گزارشی کوتاه از نشست ۳۴

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی و جریان تشیع در جهان، مستحکم، با صلابت و اقتدار در برابر جریاناتی مانند داعش ایستاده و آن را نابود کرده است و در اینجاست که تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی مشخص می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در نشست شیعه پژوهی که عصرگاه امروز در مرکز تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: کنگره نقش شیعه در گسترش و توسعه علوم اسلامی بر حسب ضرورت شکل گرفت، زیرا علمای شیعه در طول تاریخ نقش سرنوشت‌سازی در تولید علم و صیانت از مکتب اهل‌بیت(ع) داشته اند.

وی افزود: دوران امروز ما را می توانیم لیلة‌القدر اسلام بدانیم، زیرا هیچ زمانی به این اندازه زمینه پذیرش مکتب اهل‌بیت(ع) وجود نداشته است. البته در همین زمان نیز شاهد بیشترین تلاش دشمن برای از بین بردن اسلام و مکتب اهل بیت(ع) هستیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: دشمنان با ابزارهای جاسوسی خود، میلیاردها دلار هزینه می کنند که اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) را نابود کنند. در همین دوران بود که امام راحل توانستند با انقلاب عظیم خود، تراث شیعه را احیا کنند.

وی عنوان کرد: کاری را که امام راحل انجام دادند،‌ نمی توان با دیگر مصلحان و تحول آفرینان تاریخ اسلام مقایسه کرد، زیرا ایشان در مسیر هدف اصلی بعثت انبیا و بالاترین آرزوی اهل‌بیت(ع) و علما و بزرگان شیعه، یعنی تشکیل حکومت اسلامی حرکت کردند و نه‌تنها در حوزه نظریه، بلکه در حوزه عملی نیز این عرصه را متجلی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با ذکر این مطلب که امام خمینی(ره) از جایگاه فقاهت و صیانت از میراث اهل بیت(ع) در این مسیر گام برداشتند، گفت: امام(ره) در آغاز کار خود، تلاش برای نابودی طاغوت داخلی را پیش روی نهادند. همچنین ایشان تعبیر نابی از اسلام بیان کردند که این مسئله در قالب فرهنگ و مکتب اهل‌بیت(ع) بیان شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران بیان کرد: آنچه امام در تعریف اسلام ناب مطرح کردند، تعریف اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی و طاغوتی بود. امام در مسیر تشکیل حکومت اسلامی گام برداشتند، هرچند که برای رسیدن به این حکومت در معنی غایی آن، کارهای زیادی باید انجام شود.

وی گفت: تلاش در این جهت کار بسیار بزرگی بود، زیرا هدف‌گذاری و حرکت به سمت این فرایند آغاز شده است؛ چون تحقق این امر، آرزوی ائمه(ع) و عالمان و صالحان بود؛ زیرا این حکومت در مسیر زمینه سازی ظهور گام بر می دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اعتقاد و اهتمام امام راحل در زمینه تحقق زمینه سازی ظهور در قالب انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این انقلاب که محصول اندیشه و خط امام است، روزبه‌روز در حال پیروزی و تقویت شدن است. تحولی که امام خمینی(ره) در جهان ایجاد کرد، بی بدیل است و امروز مکتب تشیع و اهل‌بیت(ع) به تمام معنا در دنیا زنده شده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران، قدرت یافتن روز افزون حزب‌الله تشکیلات هلال شیعی که دشمنان از آن هراس دارند و همچنین به تشیع گرویدن میلیون‌ها نفر در آفریقا را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و گفت: به همین دلیل است که آمریکا برای بی‌رنگ و بدرنگ کردن خط امام(ره) و انقلاب، دست به دسیسه های بسیاری می‌زند.

وی تصریح کرد: در همین زمینه بود که گروه‌هایی مانند طالبان، القاعده و در نهایت داعش در منطقه، با هدف مقابله با قدرت انقلاب شکل گرفت ولی طبق وعده الهی، مکر دشمنان به خودشان بازگشته است و امروز انقلاب اسلامی و جریان تشیع در جهان، مستحکم، با صلابت و اقتدار در برابر جریاناتی مانند داعش ایستاده و آن را نابود کرده است و در این جاست که تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی مشخص می شود.