Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

(نقد و بررسی آرا و اندیشه های روشن فکری در جهان تشیع) در نشست علمی هشتم

هشتمین  نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در تاریخ 06/10/1390 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی صادقی(زید عزه) با موضوع نقد و بررسی آرا و اندیشه های روشن فکری در جهان تشیع در سالن اجتماعات مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه علمیه قم برگزار گردید.
ایشان در ابتدای سخنان خود مطالبی را درباره کیفیت پیدایش جریانات روشن فکری بیان نمودند.

دکتر صادقی: در مورد جریانات روشن فکری در جهان تشیع اگر بخواهیم ببینیم چرا اصلا چنین جریاناتی پدید آمده اند و بعد اینها چیستند، ماهیتشان چیست و چه شعبی پیدا کرده اند و در این فضا بحثمان را پیش ببریم به اینکه الان در چه وضعی هستند و چه می کنند، دنبال چه مسائلی می¬گردند، باید یک گام به گذشته برویم و در واقع پرسشی دیگر را مطرح کنیم وآن این است¬که در پاسخ به چه مسئله ای اصلاً این جریانات پدید می آیندکه موجب می شود به سمت اینگونه گرایش ها بروند. این سؤال، سؤالی نیست که فقط پاسخش را در جریانات روشن فکری دینی بیابیم!
سؤالی است که مشترک بین این جریانات و سایر جریانات هست و در واقع برمی گردد به مسئلۀ حل تعارضاتی که ابتدا به نظر می رسد میان ثابتات و متغیرات در جهان، ثابتات دینی و متغیرات جهانی، جهان ما جهان ثابتی نیست.
 بشر...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.