Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 51 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

فضیلت و خواص مجالس روضه و عزاداری سالار شهیدان علیه السلام

فضل می گوید: در اول محرم امام صادق علیه السلام به من فرمود: دیشب کجا بودی؟

عرض کردم: دیشب بین ما کسی بود که می گفت : هلال ماه محرم را دیده ام، لذا یکی از دوستان و محبین شما به مناسبت اول محرم مجلسی منعقد نموده بود، وما برای گریه و ناله و عزاداری برجد بزرگوارتان حضرت سیدالشهداء علیه السلام و اهل بیت آن حضرت به خاطر مصائبی که بر آن بزرگواران در این ماه وارد شده در مجلس او شرکت کردیم وبر مصائب شما اهل بیت علیهم السلام گریستیم.

امام صادق علیه السلام فرمود: " نورالله قلبک وشرح صدرک و اجرک علی حسن صنعک و ولائک لاهل بیت نبیک": " خداوند دلت را روشن کند، و به تو شرح صدر مرحمت فرماید، و تو را بر این عمل خوب و موالات تو با اهل پیامبرت( صلی الله علیه وآله وسلم ) پاداش دهد".

ای فضل! هنگامی که از مجلس عزا بیرون آمدی جلوی در خانه به چیزی برخورد نکردی؟
عرض کردم: بلی، خداوند مرا فدای شما گرداند. با مردی که جلوی در نشسته بود برخورد کردم.

حضرت فرمود: " آن شخص را شناختی؟ " گفتم هوا تاریک بود و نتوانستم او را بشناسم.

حضرت فرمود: " خود من جلوی در نشسته بودم! " گفتم: الله اکبر،  پس برای چه به مجلس ما نیامدید تا در صدر مجلس باشید؟ به خدا سوگند شما صاحب عزا هستید و واجب است به شما تعزیت بگوییم.

امام صادق علیه السلام فرمود: " من خواستم وارد مجلس شوم، اما دیدم در صدر مجلس جدم پیامبر و امیرالمومنین و فاطمه زهرا ( علیهم السلام ) حضور دارند، وبا شما بر ابا عبدالله الحسین بن علی( علیه السلام ) می گریستند و نوحه و زاری می کردند ".

? ثمرات الاعواد/ ج۱/ ص۱۶
? منابع النوراء/ ص۱۷
? دیوان مصاریع العبره/ ج۱/ ص۱۷