Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 608

Notice: Undefined offset: 53 in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

Notice: Trying to get property 'rules' of non-object in /home/shiaac/public_html/libraries/src/Access/Access.php on line 613

چکیده اولین نشست علمی با موضوع: (وهابیت معاصر)

اولین نشست علمی مرکز آموزش تخصصی شیعه شناسی حوزه ی علمیه قم در مورخ 20/09/1388 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی قزوینی(دامت توفیقاتهم)با موضوع وهابیت معاصر در مدرسه امام امیر المومنین(علیه السلام)برگزار گردید.
آیت الله قزوینی در ابتدای سخنان خود به چند نکته اشاره داشتند:

نکاتي درباره ي وهابيت معاصر
الف : پيدايش وعلل پيدايش وهابيت
کسانی که در حوزه وهابیت کتاب نوشته اند معمولاً پیدایش وهابیت را به قرن هفتم یا هشتم منتهی و موسس آن را ابن تیمیه حرانی متوفی 728 ه.ق معرفی می نمایند.
بنده با این نظریه صد در صد مخالف هستم، چون قرن هفتم و هشتم هجری قرن پیدایش وهابیت نیست بلکه قرن بازسازی تفکر وهابیت می باشد، در واقع این تفکر قبل از ابن تیمیه مطرح بوده است.
اگر زمینه سازی افکار وهابیت را تا قرن هفتم و بحث های اعتقادی که ابن تیمیه در قرن هشتم در رابطه با حذف اهل بیت علیهم السلام از فرهنگ اسلامی، حرمت توسل به انبیاء، حرمت شفاعت انبیاء، بحث حرمت رفتن به زیارت قبور ائمه علیهم السلام، زیارت قبر نبی صلی الله علیه و آله ببینید متوجه خواهید شد که این افکار چیز تازه ای نبوده که ابن تیمیه آورده باشد، این ها بحثی است که قبل از او مطرح بوده است.
از باب نمونه وقتی ...
علاقه مندان و شیعه پژوهان محترم می توانند جهت تهیه نسخه کامل این نشست که بصورت جزوه و سی دی درآمده، به معاونت پژوهش این مرکز مراجعه نمایند.